עורך דין תאונות עבודה

רובנו מבלים במקום העבודה את מרבית שעות היום. בין אם במקום העבודה עצמו ובין אם בדרך למקום העבודה או ממנו בחזרה לביתנו. וכיוון שכך, יש סיכוי מוגבר לכך שיהיו תאונות במקום העבודה.

תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במהלך שעות העבודה או בדרכו של העובד למקום העבודה. כדי להוכיח שהייתה תאונת עבודה, נצטרך לבסס את הקשר בין התאונה לבין תנאי העבודה. 

עיקר תאונות העבודה נגרמות במסגרת עבודה שהיא יותר פיזית למשל עבודה במפעלים יצרניים, פועלי בניין ועבודות פיזיות נוספות שיש בהן שימוש בכלים מסוכנים או שסביבת העבודה עצמה מסוכנת. 

במידה ועובד משתמש או מתפעל ציוד בצורה לא נכונה ולא בהתאם להוראות בטיחות או שלא הוסברו לו הסיכונים בשימוש במכשור כזה או אחר, זה מגביר מן הסתם את הסיכון לתאונת עבודה שעלולות להיות לה השלכות חמורות . 

תאונות עבודה אינן קורות רק בתפקידים המערבים עבודה פיזית וישנם לא מעט עיסוקים בהם עלולה להתעורר מחלת מקצוע. 

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם ליעוץ↓

מחלת מקצוע הינה מחלה שאדם חולה בה בשל העיסוק שלו ותנאי העבודה שלו. למשל עובדת ייצור שמשתמש בידיים שלה על מנת לארוז מוצרי מזון המיוצרים במפעל, עלולה ללקות במחלת מקצוע כאשר תסבול מדלקת חריפה בגידים או כל מחלה אחרת הקשורה לידיים ולזרועות. דוגמא נוספת היא עובדת מעבדה החשופה לכימיקלים שונים ויכולה לטעון שהיא שהיא סובלת מאסטמה או שחלתה בסרטן חס וחלילה בשל חשיפה לאותם חומרים. המעסיק ייאלץ להוכיח שהוא , וסביבת העבודה, לא הם שגרמו למחלת העובד. עובד שחושד שלקה במחלת מקצוע, כלומר שלקה במחלה כלשהי בגלל עבודתו ולא בשל שום סיבה אחרת, יוכל להגיש תביעה למחלת מקצוע. את רשימת מחלות המקצוע ניתן למצוא בביטוח לאומי וזוהי רשימה המתעדכנת מעת לעת. דוגמא למחלה שהתעדכנה עם השנים זו תסמונת התעלה הקרפלית שלא הופיעה ברשימה לפני הרבה שנים וכיום מופיעה כמחלה הנובעת משימוש אינטנסיבי במחשבים.

תביעות תאונות עבודה : מה עושים אם נפגעתי במהלך עבודתי / בדרכי לעבודה או בחזרה ממנה?

ראשית רצוי לפנות ולקבל טיפול רפואי בו יש לתאר בצורה מדויקת וברורה את אופן הפגיעה, האיבר שנפגע ומה מידת הכאב/ממה סובלים בעקבות הפגיעה. חשוב לשמור העתקים של כל התיעוד הרפואי לרבות צילומי רנטגן וסיכום ביקור רפואי.

כיום ניתן לצפות בתיעוד הזה באתרים של קופות החולים ולהדפיס את המסמכים הנדרשים במידה ויש צורך להציגם. במקביל, יש למלא טופס הודעה על תאונת עבודה שאותו ניתן למצוא באתר של ביטוח לאומי. את הטופס המלא והחתום על ידכם יש להעביר למעסיק, בדרך כלל למחלקת משאבי אנוש. עכשיו, לאחר שהגשתם את הטפסים ונבדקתם רפואית, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום  תאונת עבודה ביטוח לאומי וזה כדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם. עורך דין שיש לו ניסיון בתחום כבר יידע לפנות לגורמים הרלבנטיים בביטוח לאומי, יעדכן אתכם במידה וחסרים מסמכים רפואיים או שהמסמכים הקיימים אינם מספקים, ויהיה בקשר מול חברות הביטוח והמעסיק שלכם על מנת שלא תחושו אי נעימות מעצם הדרישה מהמעסיק להכיר בתאונת עבודה או במחלת מקצוע.

מדובר בסיטואציה לא נעימה לעיתים לכן עורך דין תאונת עבודה שמומחיותו תביעות תאונות עבודה  יעשה את הפעולות הללו עבורכם בצורה נעימה ובלי לגרום לכם לאי נוחות. המעסיק פעמים רבות מנסה לצמצם את חלקו בפיצויים המגיעים לכם ולעיתים יפנה את האשמה אליכם כעובדים בתואנה של התרשלות בעבודה או אי עמידה בהנחיות. 

עורך דין לתאונות עבודה רונן אבניאל בעל משרדי עורכי דין תאונות עבודה רבים ברחבי הארץ, בין אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין תאונות עבודה באר שבע , עורך דין תאונות עבודה בתל אביב, ירושלים , חיפה , ראש פינה או רחובות נשמח לתת לכם ליווי מקצועי ורב ניסיון בתחום כדי למקסם את זכויותיכם ועל מנת שתקבלו את הכספים המגיעים לכם. 

מעוניינים בשירות מקצועי של עורך דין תאונת עבודה ביטוח לאומי ?

עורך דין רונן אבניאל

הטיפ של עו"ד תאונת עבודה רונן אבניאל